Proč si zájezd pečlivě vybírat a Z ČEHO SE SKLÁDÁ JEHO CENA?
Čím nižší cena zájezdu, tím, s největší pravděpodobností, vyšší počet spolucestovatelů ... Je na vás, co vlastně chcete! 30.11.2020

Proč byste si měli zájezd pečlivě vybírat a jak odhadnete dle jeho ceny, co vás čeká? Odpověď je v tomto případě jednoduchá, jako sama matematika je v tomto případě věda přesná …

Čím je tvořena cena zájezdu?

Cenu zájezdu tvoří několik faktorů, které vstupují do hry. Kromě délky zájezdu, která nám je již předem známa, jde o faktory, které nemusíte na první pohled vidět. Jde o kvalitu ubytování, skutečnot, zda máte v ceně stravu a jakou, jak kvalitní je letecká společnost či jiný dopravce, který vstupuje do hry, jak dlouhé jsou přestupy na letištích a jaké případné fakultativní výlety jsou započítány do základní ceny. Do hry pak vstupují náklady na průvodce, administrativu a provizi cestovní kanceláře. Tento souhrn jasných nákladů, je však ovlivněn základním činitelem, a tím je počet účastníků zájezdů, tedy počet lidí, mezi které se všechny náklady rozdělí.

Matematika je věda přesná

V tomto případě je matematika věda přesná. Čím luxusnější ubytování, rychlejší doprava a méně účastníků, tím vyšší cena. Naopak, je-li cena nízká, někde je zádrhel … ubytování je špatné, letenka je s nízkonákladovou společností nebo nemáte v ceně základní výlety, které pak najdete v kolonce fakultativní a budete si je muset doplatit. Nejčastější onen zádrhel je ale v počtu klientů, kteří se tohoto zájezdu účastní. Je-li cena nízká ve srovnání s ostatními nabídkami na trhu, v drtivé většině případů svůj zisk musí kancelář nahnat na počtu zúčastněných osob. A zde právě platí ono zlaté pravidlo: čím více platících lidí, tím více rozložené náklady na průvodce, administrativu a zisk cestovky.

Záleží na vás, jak si chcete dovolenou užít

Každý si dovolenou představujeme jinak. Krátce po převratu jsme byli šťastní, že jsme mohli vyrazit do Paříže v autobuse s dalšími padesáti lidmi. Na benzinkách jsme čekali půl hodiny na WC a pak dalších 20 minut na kávu u řidiče. Zatímco to cestovatelské kouzlo se odehrávalo daleko mimo nás … v centrech měst, na vrcholcích hor či liduprázdných plážích, kam jsme vlastně spěchali. Místo toho jsme čas trávili na benzínkách a třeba zdlouhavým ubytováváním na hotelech. Určitě to mělo své kouzlo, ostatně dodnes si tuto nostalgii užíváme při stále populárních Vieweghových “Účastnících zájezdu”. Doba se ale posunula o dvacet let a z mých průvodcovských zkušeností usuzuji, že standard klientů se zlepšuje a to rapidně …

Až budete tedy zájezd vybírat, nevybírejte jen ten nejlevnější na trhu, ale koukněte se z čeho se cena zájezdu skládá a nenechte se odbýt při dotazu, kolik že vás to vlastně společně pojede a kolik průvodců se vám bude věnovat. Věřte, že jako průvodce si ráda pamatuji jména klientů, ráda s nimi popovídám a ještě radši jsem, když jsou z nich pak kamarádi. Ráda do programu přidávám zastávky dle momentální situace, fotopauzy dle denního světla nebo třeba polední pickniky … což s autobusem padesáti lidí prostě není možné …

NAPIŠTE NÁM, V JAK VELKÝCH SKUPINÁCH RÁDI CESTUJETE VY?

ZEPTEJTE SE NÁS V JAK VELKÝCH SKUPINÁCH NEJRADĚJI CESTUJEME MY! 

so, iGO with
Proč si zájezd pečlivě vybírat a Z ČEHO SE SKLÁDÁ JEHO CENA?
Cookies on our website:
The website uses technical cookies that are used to make the website work.
Cookies do not require consent - § 89 odst. 1) zák. č. 127/2005 Sb. o elektronických komunikacích.
Accepted